نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی از عدم بازگشت تمام درآمد وصولی استان یزد خبر داد و گفت: نیمی از وصولی یزد به استان‌های همجوار می‌رود.

یزدفردا :محمدصالح جوکار  در یزد اظهار داشت: استان یزد سهم بالایی در وصول درآمدهای مالیاتی دارد و رتبه اول کشور را در این زمینه به خود اختصاص داده است.

وی افزود: 50 درصد از این اعتبارات به استان بازگشت ندارد و در استان‌های همجوار و یا دیگر استان‌ها هزینه می‌شود.

جوکار با بیان اینکه در این زمینه مورد انتقاد از سوی کسبه و واحدهای پرداخت کننده مالیات قرار گرفته‌ایم تصریح کرد: بهتر است مسئولان در این زمینه اقدامی انجام دهند تا این درآمدها به داخل استان بازگشت داشته باشد و برای مصرف و توسعه استان هزینه شود.

وی همچنین از نوع تقسیم‌بندی حوزه انتخابیه استان گلایه کرد و خواستار تعامل مدیران استان برای ارائه پیشنهادی با اتفاق نظر به کمیسیون شوراهای مجلس شد.

جوکار در این زمینه افزود: در مجلس هشتم طرحی از سوی دولت ارائه شد اما به دلیل مشکلاتی که داشت مورد پذیرش قرار نگرفت و اکنون نیز طرح‌هایی وجود دارد که به دلیل عدم اتفاق نظر در این زمینه رد خواهد شد.

وی در ادامه با انتقاد از توزیع ناعادلانه امکانات در استان گفت: در دهه چهارم از انقلاب پربرکت اسلامی قرار داریم اما هنوز هم با گذشت سه‌دهه تمام شاهد بی‌عدالتی در برخی نقاط هستیم.

جوکار به رشد و توسعه متوازن در همه شهرهای استان تاکید کرد و گفت: اینکه با گذشت سه دهه از انقلاب، محرومیتی در جامعه دیده شود خوشایند نیست و باید در ابتدا عملکرد خود را نقد و بررسی کنیم.

نماینده مردم در مجلس خواستار تشکیل شورای برنامه‌ریزیی با همکاری استاندار یزد شد و اظهار داشت: همه شهرهای استان برای ما مهم هستند و دوست داریم همه مردم را در رفاه و آرامش ببینیم.

وی با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی هدفمند در این زمینه تصریح کرد: با تجزیه و تحلیل وضعیت موجود و برنامه‌ریزی هدفمند، بهره گیری از امکانات را برای همه مردم در هر نقطه از استان فراهم کنیم.

نماینده یزد و صدوق در بخش پایانی سخنان خود به برگزاری اجلاس سران عدم تعهد در تهران اشاره کرد و اظهار داشت: استقبال گسترده‌ی سران کشورهای عضو، علی رغم فشارهای آمریکا و اسرائیل برگ برنده‌ای برای جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.

وی همچنین شکست غرب از دهه گذشته در اجرای پروژه خاورمیانه را یادآور شد و تصریح کرد: دشمن با فشار بر سوریه به عنوان خط مقدم مبارزه با رژیم صهیونیستی و اسرائیل غاصب در تلاش است تا استراتژی خود را دنبال کند در حالی که شکست خود را قطعی می‌داند.

جوکار با بیان اینکه ایران جایگاهی بس عظیم و پر قدرت در دنیا دارد، گفت: امروز غرب راهبرد عملیاتی و تحقیقاتی تازه‌ای را در اختیار ندارد و دچار آشفتگی و دستپاچگی شده است و این در حالیست که برنامه‌ها و راهبردهای انقلاب اسلامی در سایه‌ی رهبری هوشمند، متفکر و تیزبینانه امام خامنه‌ای در دنیا به نتیجه رسیده است.

منبع:فارس

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا